Zo organiseer je een onvergetelijke babyshower high tea

Babyshower high tea organiseren? Wij delen de ingrediënten met je voor een onvergetelijke dag! De high tea is een populaire invulling voor babyshowers. Zit ongedwongen met zijn allen aan een lange, mooi gedekte tafel en klets onder het genot van hapjes en drankjes bij over de zwangerschap en het aanstaande moederschap. Wil jij een high tea als babyshower op locatie of thuis organiseren? Wij delen onze tips met je!

Waarom een babyshower high tea?

Een stijlvolle babyshower lunch of babyshower high tea zijn perfecte invullingen van een babyshower en niet voor niets een veel gekozen vorm. Zeker wanneer babyshower spelletjes een no go zijn of je een babyshower thema tot in de puntjes door wilt voeren is dit de invulling bij uitstek.

De high tea ontstond al rond de 18e eeuw in Engeland en werd toen geïntroduceerd als lichte maaltijd tussen de lunch en het diner. De chique kopjes thee en fancy etageres hebben de tand des tijds goed doorstaan. Maar inmiddels kun je het event invullen zoals jij – of de mom to be – het het liefst wilt. Bij iemand thuis, op een boot, in haar favoriete koffietentje of in een zaaltje van een fijn hotel. Opties genoeg!

Waar moet je aan denken bij een babyshower high tea?

Ga jij de babyshower organiseren? Bij het organiseren van een babyshower high tea is het handig om in ieder geval de volgende aspecten in jullie party planning op te nemen.

  • RSVP van gasten: zorg dat je voor een bepaalde datum vooraf weet wie er wel en niet willen en kunnen komen.
  • De locatie: vind een locatie met voldoende plek voor jullie gezelschap. Zijn er genoeg zitplekken? En kom je uit met servies?
  • Dieetwensen: vraag bij alle gasten na of er specifieke dieetwensen zijn voor de babyshower high tea hapjes. Wel zo gezellig als iedereen ervan kan genieten!

Hieronder vind je tips gericht op het organiseren van het bijzondere moment op een externe locatie of bij iemand thuis!

Organiseer het op een externe locatie

In elke stad vind je leuke restaurants, koffietentjes en andere locaties waar je een onvergetelijke babyshower high tea kunt organiseren. Voordeel is dat je de hele catering – en een groot deel van de organisatie en decoratie – uit handen kunt geven en de dag zelf niet je druk hoeft te maken of de sandwiches of de volgende ronde taartjes al op tafel moeten komen.

Wat wil je in ieder geval besproken hebben met de locatie?

Naast de hierboven genoemde punten is het slim om onderstaande zaken af te stemmen met je contactpersoon van de locatie:

  • Tijdsblok: wanneer is de inloop en het einde voor de ruimte die jullie reserveren? Houd rekening met tijd om eventueel te decoreren, inloop van de gasten, het verrassingsmoment, het einde en eventuele tijd om op te ruimen.
  • Taakverdeling: wat doet de locatie en wat moeten jullie zelf doen? Denk aan decoreren, maar ook het aanvullen van hapjes en drankjes en opruimen.
  • Arrangement: wat is er inbegrepen bij het arrangement aan hapjes en drankjes? Waar zitten eventuele bijkomende kosten in?

De boel uit handen geven? Lees ook onze tips voor het vinden van een goede party planner: babyshower laten organiseren

Ontdek de leukste high tea babyshower locaties

Tip: nog op zoek naar een te gekke locatie? In onze locatiegids vind je de leukste high tea babyshower locaties bij jou in de buurt! Bekijk hier te gekke babyshower locaties in bijvoorbeeld Amsterdam of Rotterdam!

Tips voor een babyshower high tea thuis

Organiseer je de high tea bij iemand thuis? Denk aan de volgende punten:

  • Hapjes en drankjes: maak een taakverdeling wie de hapjes en drankjes regelt. Soms is het handig om er een groepje voor aan te wijzen die de boodschappen doet en hapjes maken. Maar jullie kunnen natuurlijk ook allemaal zelf wat maken. Stem vooraf af wie wat voor babyshower high tea hapjes maakt om 5 borden scones op de dag zelf te voorkomen!
  • Servies: heb je genoeg servies in huis? Zo niet, laat anderen wat meenemen of huur het in van een externe partij. Er zijn genoeg lokale bedrijven te vinden die servies tot stoelen uithuren voor feesten en partijen.
  • Decoratie: kies een leuk thema uit en zorg dat alles daarbij past. Decoratie kun je online scoren of zelf maken voor een extra persoonlijke touch.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.