8 tips voor een stijlvolle babyshower lunch

Hoe organiseer je een stijlvolle babyshower lunch? Op Instagram zie je soms jaloerswaardige perfecte settings voorbijkomen waarin het feest plaatsvindt. Hoe regel je dat?! Het goede nieuws is dat dit voor iedereen binnen handbereik is. Wil je voor je lieve vriendin of zus ook zo’n Pinterest proof babyshower lunch organiseren? We delen 8 tips met je hoe je de lunch van decoratie tot (mini) activiteiten tot een succes maakt. Of je deze nou zelf organiseert of uit handen geeft aan een party planner.

Stijlvolle babyshower lunch

Een babyshower lunch is een ideale invulling van de dag voor vrouwen die het idee van een shower erg leuk vinden, maar niet willen vallen in cliché’s. Wil je een stijlvolle lunch als babyshower organiseren waar het niets aan ontbreekt? We delen 10 succesfactoren met je waardoor het plannen een eitje wordt!

1. Kies een geweldige babyshower locatie

Een van de belangrijkste keuzes is natuurlijk de babyshower locatie. Kiezen jullie voor een externe locatie of houden jullie het bij iemand thuis? Bij veel restaurants en koffietentjes kan je tegenwoordig een apart gedeelte of zaaltje afhuren, waardoor jullie lekker wat privacy hebben en er toch helemaal uit zijn. Een party planner heeft vaak korte lijntjes met toffe locatie, maar zelf kan je uiteraard ook informeren waar wanneer plaats is.

2. Bepaal een babyshower thema

Hoe zorg je dat alles zo mooi bij elkaar past? Kies een specifiek babyshower thema en kleuren palette en pas daar je keuze voor decoratie, babyshower hapjes en taart op aan. Door deze elementen in dezelfde stijl bij elkaar te brengen, krijg je een waanzinnig geheel.

3. Babyshower decoratie

Babyshower decoratie maakt of breekt de setting van de babyshower. Daarmee tover je een woonkamer om in een babyshower walhalla of versterk je een toffe en unieke babyshower locatie. Denk zowel tafeldecoratie (check onze shoplist hieronder) als de setting daar omheen. Presenteer een babyshower taart op een sokkel,

4. Ga voor leuke naamplaatjes

Maak een tafelindeling en maak naamplaatjes in dezelfde stijl als het thema. Print het op een kaartje of bestel houten naamplaatjes.

5. Voeg bloemen toe

Laat bloemen terugkomen in je tafeldecoratie. Denk aan vaasjes met kleine boeketjes of wat groter tafelstuk die meteen de eyecatcher van de tafel is. Paar leuke kandelaars of glazen met kaarsen erbij en je hebt een insta proof geheel.

6. Activiteiten aan tafel

Hoe zorg je voor een gezellige middag vol onvergetelijke herinneringen? Grote kans dat jullie een paar uur vol kletsen, maar om het extra bijzonder te maken kan je babyshower activiteiten toevoegen. Wissel de lunch of high tea hapjes af met een workshop droogbloemen krans maken of Hey baby guess what (raad het verboden woord).

7. Gespreksstarters

Hoe geef je je tafel net dat beetje extra’s? Met onze gespreksstarters lok je ongedwongen bijzondere gesprekken uit.

Gespreksstarters zijn kaartjes met daarop leuke, interessante en diepgaande vragen. Handig om het gesprek op gang te houden en elkaar op originele manier verder te leren kennen.

Print de kaartjes uit en stop ze in een mooi fotolijstje of zet ze op een mooie houder als decoratie. Het is een super originele toevoeging aan de tafelsetting, waarmee jullie op de grote dag de diepte in kunnen gaan.

ask away babyshower spel

8. Tafeldecoratie

De tafel is natuurlijk de showstopper van de lunch. Met onderstaande elementen zorg je voor een tof geheel. Een paar tips voor je tafeldecoratie:

  • Borden: ga voor een bord met onderbord! Kies een mooi onderbord als extra chique detail.
  • Linnen servet in een kleur van het thema
  • Stijlvol bestek
  • Mooie glazen
  • Mooie naamplaatjes in lijn met het thema
  • Grote statement pieces, zoals vaasjes of kandelaars bij elkaar om de tafel mee aan te kleden.
  • Kleinere decoratiestukken als aanvulling op je grotere showstoppers.

Heb jij leuke tips? Deel ze in een reactie!

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.